Webdesign

Byle jaka strona internetowa nie posłuży za wizytówkę firmy, co najwyżej za jej antyreklamę. Dlatego jeśli firma szanuje samą siebie, powinna zainwestować w dobry projekt strony internetowej. Dopiero wtedy taka witryna stanie się reklamą. Aby do tego doszło, należy najpierw zająć się webdesignem, czyli projektowaniem strony. Najlepiej oczywiście zlecić to specjaliście, co z jednej strony kosztuje, z drugiej dopasuje on projekt do potrzeb zleceniodawcy, a koszt wtedy szybko się zwróci.

Projektowanie stron ma znaczenie m.in. dla jej wyglądu. Strona nie powinna męczyć wzroku, dlatego istotne są kolory i ich połączenia. Ponadto nie można gromadzić zbyt wielu elementów w jednym miejscu, gdyż groziłoby to oczopląsem. Należy również zadbać o interfejs, czyli poruszanie się między podstronami. Internauci szybko się nudzą, a dokładniej po trzech kliknięciach. Dlatego też strona musi być umieszczona na jak najszybszym serwerze, by podstrony szybko się otwierały.

Poza estetyką nie bez znaczenia jest również język, w którym tworzy się strony. Niektórych irytuje Flash, a innych XHTML. W dużych serwisach zwraca się również uwagę na systemy zarządzania treścią: CMS, bazy danych MySQL i skrypty Java Script. Mnogość takich systemów umożliwia stworzenie niezwykle estetycznej, a jednocześnie funkcjonalnej witryny. Każdy z języków programowania pozwala wprowadzać różne funkcje – bazy danych, rozwijane menu, migacze i inne.

Webdesign to projektowanie każdego rodzaju stron – od tych małych do wielkich. Muszą być one oryginalne, a ich twórcy muszą wpadać na własne pomysły, by ich projekty jak najbardziej różniły się od stron konkurencyjnych firm. Po pierwsze jest to nieetyczne, a po drugie klientów trzeba coś przyciągnąć i dać im coś nowego. Jeśli już ktoś zdecyduje się na webdesign, jest to usługa, którą oferują firmy specjalizujące się w różnych usługach internetowych, jak np. w marketingu internetowym czy sprzedaży domen.