Skuteczne pozycjonowanie

Zakładając stronę, należy mieć na uwadze, że musi ona być kierowana do kogoś, tak więc powinna przyciągać użytkowników, zatrzymywać ich na dłużej i zachęcać do ponownych odwiedzin. Zanim jednak to nastąpi, obowiązkiem twórców strony jest zadbać o to, by na stronę łatwo było trafić, tak więc wypozycjonować ją, czyli dokonać optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Im lepsze pozycjonowanie, tym wyżej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Internautom nie chce się zaglądać na dalszą niż trzecią stronę wyników.

Na pozycjonowanie strony wpływ ma bardzo wiele czynników. W dużej mierze wpływają na nią słowa kluczowe, nie rzadko niezgodne z treścią strony. Pozycjonując witrynę, wpisuje się także specjalne kody. Ponadto istotna jest nazwa domeny i jej rozszerzenie. Najlepiej by była to prosta i łatwa do zapamiętania nazwa, natomiast rozszerzenie powinno być popularne, np. .pl lub .com. Kolejnym krokiem jest także umieszczenie w sieci wielu linków do tej strony, czyli hiperłączy, np. na stronach o podobnej tematyce. Można pokusić się na wymianę barterową w ramach reklamy.

Przy samodzielnym pozycjonowaniu należy pamiętać, że podstawą jest dobra treść. Jej stworzenie można zlecić copywriterowi (nie można w tekstach popełniać błędów ortograficznych). Pomiędzy podstronami warto stworzyć przekierowania, tak aby zwiększać popularność każdej z nich. W nagłówku strony warto wykorzystać słowa kluczowe. Najlepiej wykorzystywać tagi od <h6> do <h1> oraz <b>. Istotna jest także dbałość o interfejs strony. Gość powinien bez problemu poruszać się między stronami, więc jeśli na podstronach linki kierują ciągle do tych samych podstron, dobrze jest dodać menu.

Nie można jednak pozycjonować strony za wszelką cenę, stosując nieetyczne chwyty. Nie wolno gromadzić słów kluczowych niezgodnych z treścią. Zakazane jest także tworzenie wielu stron o takiej samej treści (lub bardzo zbliżonej), ale o innych adresach. Trzeba pamiętać, że poza popularnością strony, istotna jest także jej wiarygodność.