Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/dxf/public_html/2020.net.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Blogi | Profesjonalny hosting stron DXF

Blogi komercyjne

Media obywatelskie czy internetowe pamiętniki – takie pytanie zadają sobie teoretycy nowych mediów na temat wartości blogów. Dawniej, bo na początku ich istnienia, nazywano je weblogami. Autorem powstałej w 1997 roku nazwy jest John Barger. W wyniku tendencji do skracania różnych nazw, zamiast webloga zaczęto stosować pojęcie bloga. Autorzy blogów nazywani są blogerami, natomiast zbiór wszystkich blogów w sieci określa się mianem blogosfery.

Większość istniejących w internecie blogów to zwykłe pamiętniki, zapiski dotyczące codzienności i osobiste wynurzenia. Stwarzają one niestety szum informacyjny w sieci, przez co blogi są postrzegane negatywnie, zwłaszcza przez osoby niezwiązane z blogosferą. Tymczasem wiele blogów niesie za sobą wielką wartość, ponieważ ma charakter blogów politycznych. Wpisują się one w nurt blogów budujących społeczeństwo obywatelskie zapoczątkowany przez Matta Drudge’a, pierwszego politycznego blogera.

Blogi mogą mieć różnoraki charakter, np. warsztatów literackich, serwisów regionalnych i lokalnych, dzienników politycznych, blogów wojennych itd. Im ciekawsze są poruszane w nich tematy, tym większa jest oglądalność strony. Wpływa to bezpośrednio na zyski osiągane z reklam (głównie małe banery, hiperłącza, często spotykana jest tutaj wymiana barterowa) umieszczanych na blogu czy szanse na pozyskanie sponsora dla bloga. Niektórzy zarabiają na pisaniu bloga, ale w Polsce nadal nie ma jeszcze mowy o dużych pieniądzach z tego tytułu.

W prowadzeniu blogów pomagają platformy (wystarczy się na nich zarejestrować, wymyślić nazwę dla bloga i wybrać dla niego szablon) stworzone przez koncerny medialne. Są one przeznaczone głównie dla osób nieznających języków programowania i chcących skupić się na treści. Naprzeciw blogerom wychodzą również twórcy specjalnych silników do prowadzenia internetowych dzienników, czyli głównie WordPressa oraz Blogspotu. Dzięki nim blogowanie staje się nie tylko proste, ale także zyskuje nowy wymiar i, dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu strony, umożliwia prowadzenie portalu czy serwisu społecznościowego.